دانش آموزان به صورت تدریجی با مفاهیم آیات قرآن و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام)، بدون اجبار و پرس و جو و بازپس دادن گفته ها آشنا شده، تا به تدریج عمق فهم آن ها در این زمینه افزایش یابد.

کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان بااهمیت تر از ذخیره یک جانبه اطلاعات علمی است. موفق بودن دانش آموز در درس الزاما به معنای موفق بودن او در زندگی و کار نیست. بلکه ما پرورش شخصیت و شکل گیری خصوصیاتی مانند اعتماد به نفس، کرامت، نظم و جدیت را مهم تر از یاد گرفتن محفوظات کتاب های درسی می دانیم.